1

Topic: NCAA-keskustelu

Yritn nyt viritellä tänne pystyyn NCAA-viestiketjua. Olenko ainoa joka katsoo NCAA:ta säännöllisesti. Monien USA:n tv kanavien katseleminen onnistuu TVUplayer nimisellä ohjelmalla. Esim ESPN ja ESPN2 näkyvät joilta tulee paljon yliopisto jefua. Tänään olisi peräkkäin kaksi kiinnostavaa matsia matsia jotka tulevat kanavilta joita TVUplayerillä voi katsoa:

Ensin tulee Michigan Wolverines-Wisconsin Badgers kello 18 suomen aikaa ESPN:ltä. Mielenkiintoisen ottelusta tekee se että Michigan voitti Notre Damen aika isoin luvuin. Notre Dame oli siis rankattu 2. yliopistoista.

Sen jälkeen kello 21.30 alkaa matsi Ohio State-Penn State jonka mielenkiintoiseksi tekee että OSU on rankattu 1. yliopistoista.

2

Re: NCAA-keskustelu

Itselläni oli tarkoituksena avata ketju juuri samantyyppisellä kysymyksellä, mutta en näköjään ehtinyt ensimmäisenä... smile

Itse kyttäään NCAA:ta kyllä joka viikko ja toisinaan olen jopa sitä mieltä, että se on NFL:ääkin kiinnostavampaa. Kausiluontoisesti NFL sitten taas joskus vie voiton.

Parhaillaan tuota Ohio State - Penn State -matsia seuraan ja hieman yllättävää on se, että Penn State on pelissä täysin mukana. Ensimmäistä puoliaikaa on siis jäljellä 27 sekuntia ja tilanne edelleen nollanolla. Olisin kuvitellut, että Ohio State olisi tässä vaiheessa ollut jo parin TD:n johdossa. Näyttäisi siltä, että Penn State ehtii vielä ottaa johdon potkumaalilla ennen puoliaikaa.

3

Itse pidän NCAA:ta jotenkin hauskempana seurata siksi että se on tavallaan "aitoa" kun pelaajat eivät ole samalla tavalla rahan perässä niinkuin NFL:ssä. Myös fanikulttuuri on asteen pidemmällä kuin NFL:ssä.

Sitten illan matseista: Mielestäni kummatkin ottelut jotka mainitsin olivat todella viihdyttäviä joissa toinen joukkue meni ratkaisevaan johtoon vasta aivan matsin lopussa. Varsinkin Ohio State-Penn State viihdytti todella hyvin.

Edit: typo

Last edited by Uolevi (24.9.2006 15:15)

http://www.myp2p.eu/Other.htm

Tuolta jonkinlaisia ohjelmatietoja. Alkamisajoista en ole vielä täysin vakuuttunut, mutta kanavat pitävät kutakuinkin paikkaansa.

5

Satanen wrote:

http://www.myp2p.eu/Other.htm

Tuolta jonkinlaisia ohjelmatietoja. Alkamisajoista en ole vielä täysin vakuuttunut, mutta kanavat pitävät kutakuinkin paikkaansa.

Parempi löytyy osoitteesta http://www.viidoo.com

Last edited by Uolevi (24.9.2006 16:30)

6

Oon jonkun verran käyttänyt Tiettyä streampalvelua (jota alkuperäisessä viestissäni kutsuin sen oikealla nimellä). Kiinnostaisi kuulla kokemuksia muista vastaavista aparaateista kuvanlaadun ja kanavatarjonnan osalta.

Last edited by ElHebo (8.10.2006 12:12)

"The Fat Lady is humming"
Dion Sanders

7

Koska olen tavallaan osa virallista organisaatiota (Kainalopallokorneri), niin minun täytyy olla ottamatta kantaa näiden palveluiden laatuun sen enempää (koska emme ole testanneet kuten TM). Lisäksi osa "palveluista" on Suomessa laittomia, joten keskustelijoille muistutukseksi ettei oma oikeusturva kärsi. Mielipiteitä minulla kyllä on, mutta niiden kuulemiseksi täytyy käyttää muita keinoja. wink

"Menestys ruokkii heitä: He pystyvät koska luulevat pystyvänsä." -Vergilius

8

Yelberton Abraham wrote:
Joose wrote:

Lisäksi osa "palveluista" on Suomessa laittomia, joten keskustelijoille muistutukseksi ettei oma oikeusturva kärsi. Mielipiteitä minulla kyllä on, mutta niiden kuulemiseksi täytyy käyttää muita keinoja

Tjaa... mää ymmärsin tän lauseen sit näköjään ihan väärin:"Sensuuripolitiikkamme on se, että keskustelusta poistetaan ainoastaan lainvastainen toiminta. Esimerkkejä tästä ovat mm. kiihottaminen kansanryhmää vastaan ja rikokseen yllyttäminen"

Miulla ei oikeastaan ole aavistustakaan, että mitä kumpikaan herra noilla halusi sanoa, mutta oma kantani (henkilöna, jonka pyrstö on tämän palstan asioissa ensimmäisenä tulilinjalla) on, että kirjottakaa ihan mistä lystäätte. Keksitään sääntöjä sitten jos tarvetta jostain syystä ilmenee.

Seuraava tähän aiheeseen kommentoiva voisi vaikka aloittaa uuden otsikon alla, tyyliin "stream-palveluiden käytön ja niistä julkisesti keskustelemisen jurdinen problematiikka".

Tästä yliopistofutisaiheesta sen verran, että national title -kuviot menivät äsken ainakin jonkin verran uusiksi, kun kakkoseksi rankattu Auburn hävisi rankkaamattomalle Arkansasille. Kaikkea sitä näkeekin (jos katsoo niitä streameja, joita minä en tietenkään kai katsonut vaan ihan intter   Netistä tuo luin).

9

Yelberton Abraham wrote:

Ja sehän on jo havaittu useaan otteeseen, että tietoa kyllä jostain syystä mieluummin otetaan vastaan kuin jaetaan.

Kel' onni on, se onnen kätkeköön taitaa päteä näissä harmaammissa hommissa aika paljolti. Mitä suurempi porukka meiningeistä tietää, sen todennäköisempää on, että hupi loppuu.

Yelberton Abraham wrote:

Se taisi olla muistaakseni muuten Mato Valtonen joka jossain haastattelussa totesi, että kaikkea pitää kokeilla. Paitsi kansantanhuja ja sukurutsausta.

Sellasenkin oon kuullu, jotta kaikkea pitää kokeilla, paitsi suoraa kansanvaalia ja pomon muijaa etusormella.

Yelberton Abraham wrote:

Mutta nyt takas kuuntelemaan putkiratiolähetystä The Swämpiltä...

Omassa putkiradiossani puolestaan taistellaan eräitä osavaltioita erottavan joen heruudesta.

10

Olen muokannut alkuperäistä viestiäni ympäripyöreämpään muotoon.
Voisin myös muotoilla alkuperäisen kysymykseni vaikkapa muotoon:
Onko kyseisissä palveluissa eroja noin ylipäätään...yleisesti ottaen...suurin piirtein...tai sinne päin...

"The Fat Lady is humming"
Dion Sanders

11

ElHebo wrote:

Olen muokannut alkuperäistä viestiäni

Eikun ihan aikuisten oikeasti puhukaa ihan mistä haluatte. Sitä vartenhan tämä palsta on perustettu paikaksi, jossa sensuuri on löyhää tai olematonta.

12

Oho... onpas täällä keskusteltu. smile

Kaikki yllä olevaan, vähän sekavaan viestiini tulleet vastaukset sisältävät järkeviä pointteja, mutta tässä nyt tiivistettynä mitä "hain" viestilläni - en selvästikään ollut tarpeeksi selvä.

1) Yritin herätellä kuollutta keskustelua ja sanoa, että en kornerin "edustajana" asetu minkään palvelun "taakse" tyyliin: "tämä on paras" vaan mielessäni toivoin, että muut keskustelijat ottaisivat kantaa.

2) Muistutin palveluiden lainvastaisuudesta, ettei kenellekään tule yllätyksiä. Nykyään linkitetty informaatio liikkuu nopeasti kaikille tahoille.

Tarkoituksenani ei kuitenkaan ollut mitenkään rajoittaa/sensuroida keskustelua, koska se on Tuomaksen "murhe", jos sellaiseen tarvitsisi ruveta. Ilmoitin vain, että en aio julkisesti mitään osoitteita yms. kertoa - siitä voi vetää johtoja yhteen ja miettiä, että saisiko sitä informaatiota jostain muuta kautta tai käyttämällä palstan muita keinoja? wink

Jokainen saa siis edelleenkin sanoa, mitä haluaa ja on siitä vastuussa. Siksi minä olen hiljaa (julkisesti) - olen mamis. smile Striimikeskustelut voitaisiin siirtää omaan ketjuun jos/kun sanottavaa on tai sitten perustettakoon uusi NCAA-ketju.

Last edited by Joose (8.10.2006 17:25)

13

Yliopistopallokin sai minun huomioini, kun Orange Bowlissa pääosan sai normaalisi pelikentälle kuulumattomat asiat. Miamin yliopiston (MU) pelaajat ottivat pohojalaiseen tapaan mittaa Floridan kansainvälisen yliopiston (FIU) edustajista - puukot vain puuttuivat. Lisää muun muassa täällä.

14

Ei ollut kyllä mitään reilua turpaanvetoa tuo setti. Jätkät potkii napeilla maassa olevia tyyppejä ja hakkaa kypärällä. Pienimmät pelaajat yrittivät pääasiassa hyppiä linjamiesten selkään...

15

Varsinkin tuo kypärällä lyöminen oli aika surullista katsottavaa. SI:n Stewart Mandel kirjoittaa aikalailla kaiken olennaisen tosta jutusta.

Se, että eniten riehuneet Miamin pelaajat ovat saamassa yhden ottelun huilin, on naurettavaa pelleilyä. Pari vuotta sitten Clemsonin ja South Carolinan välisen vastaavan rytäkän seurauksena molemmat luopuivat bowl-otteluistaan, jotka ovat sekä pelaajille, kouluille että kannattajille aikalailla iso juttu. Taisivat lisäksi saada vielä seuraavalle kaudelle yltävää penalttiakin ne pääjehut. Pelaajat menettivät tuolloin vuoden (tai uran) hienoimman (ja ehkä myös viimeisen) ottelun (nyt Miami äijiltä on jäämässä väliin heittopussi Duke) ja koulu menetti isosti rahaa ottelupalkkioiden ja saamatta jääneen positiivisen mediajulkisuuden mudossa.